SUPPORT

SUPPORTÄRENDEN

Vi finns tillhands för support. För felanmälan fyll enkelt i formuläret. Har du frågor om ditt supportärende? Kontakta oss på telefon 042-38 08 90 eller på mail support@svenskaneptun.se

VANLIGA FRÅGOR

För att avgöra om ärendet omfattas av eventuell garanti behöver vi veta produktens inköpsdatum och dess inköpsställe. Dessa uppgifter finns på kvittot du fått av din leverantör. Ha kvittot i beredskap för att vid behov kunna styrka ditt inköpsdatum. Saknar du kvitto kontakta din återförsäljare. Kan du inte styrka ditt inköpsdatum debiteras du för de kostnader vi har för att avhjälpa felet.

Vet vi vilket serienummer/ordernummer produkten har så vet vi vilka delar din produkt är byggd av. Vet vi inte serienumret kan vi inte få fram rätt reservdelar.

Det beror lite på produkten. Nedan ser du en lista på placeringar.

L.A. Spas och American Whirlpool
På typskylten monterad på panelernas utsida nere vid mark eller på toppen av elskåpet innanför serviceluckan. Montera av serviceluckan för att läsa av skylten.

Neptun Spa
Direkt innanför serviceluckan.

Ångduschar
På utsidan av mittsektionen.

Badkar & Massagebadkar
På insidan av fästet till pump eller skrivet med tusch på utsida av badet. Montera av fronten för att se dessa uppgifter.

Slutkundens kontaktuppgifter behövs för att vi skall kunna hålla direktkontakt med slutkunden i serviceärendet.

Du fyller i e-postadress till återförsäljaren så att vi kan informera om vad som händer i ärendet om detta överenskommits.

Du kan skicka med upp till fyra bilder som visar felet och dessa skall vara i bildformaten jpg, png, gif. Storlek max 1Mb per bild.

Direkt efter att anmälan är skickad får du ett ärendenummer via e-post som ska användas vid all dialog i ärendet med Neptun. I denna e-post framgår ytterligare information du kan behöva.